Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka følger en fersk lærers møte med praksis og forsøker å svare på spørsmål som hvordan det er å være nyutdannet lærer, hvilke utfordringer læreren står overfor etter endt utdanning og hvordan læreren forholder seg til elevene, foreldrene, læreplanen og skolens rutiner. Boka diskuterer spørsmål omkring didaktiske kategorier som planlegging av undervisning, valg av arbeidsmåter og vurderingsformer, elevforutsetninger og tilpasset opplæring. Boka er beregnet på lærere, lærerstudenter og lærerteam. Denne boka er en av tre bøker som tar for seg lærerrollen: Mellomtrinnslæreren (2003), Ungdomstrinnslæreren (2004) og Småskolelæreren (2005). Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boka følger en fersk lærers møte med praksis og forsøker å svare på spørsmål som hvordan det er å være nyutdannet lærer, hvilke utfordringer læreren står overfor etter endt utdanning og hvordan læreren forholder seg til elevene, foreldrene, læreplanen og skolens rutiner. Boka diskuterer spørsmål omkring didaktiske kategorier som planlegging av undervisning, valg av arbeidsmåter og vurderingsformer, elevforutsetninger og tilpasset opplæring. Boka er beregnet på lærere, lærerstudenter og lærerteam. Denne boka er en av tre bøker som tar for seg lærerrollen: Mellomtrinnslæreren (2003), Ungdomstrinnslæreren (2004) og Småskolelæreren (2005). Har litteraturliste.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788215002446
EAN 9788215002446
Språk Bokmål
Sider 254
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket