Mellom tro og kunst

Galleri F15 og Punkt Ø 2012 Heftet

«Mellom tro og kunst» er delt i tre: Intervju med 15 samtidskunstnerne om tro og kunst ved Ole Jørgen Sagedal, tekster fra de som har inspirert kunstnerne fram mot utstilling, foto studiereise Armenia og Palestina og utstillingsmateriale. Vedlagt DVD ( produsert av Synnøve og Benjamin) viser klipp fra prosjektet, samtale med en Hamasrepresentant i Jerusalem og en armensk biskop i Armenia, klipp fra intervjuer og utstillingen på Galleri F 15 sett gjennom en ung besøkende. Kunstnerne i intervjuer: Viggo Andersen, Marianne Bratteli, Oda Broch, Benjamin Ellingsen, Synnøve Ellingsen, Agnete Erichsen, Svanhild Heggedal, Frithjof Hoel, Hilmar Fredriksen, Reidar Kraugerud, Tara Rolfsen, Line Welgaard, Kjetil Skøien, Thomas Hestvold, palestinsk kunststudent, NOOR. I tillegg er Vibeke Slyngstad og Jenny Rydhagen begge med i utstillingsdelen av boken. Det er første gang så mange samtidskunstnere samlet arbeider med og uttaler seg om trosspørsmål og gir en sjelden innsikt i hvordan kunstnerne tenker om tro og kunst anno 2012.

Forlag Galleri F15 Punkt Ø

Språk Bokmål Flerspråklig Engelsk