Mellom to kulturer

av (redaktør), Katrine Fangen (redaktør) og Ivar Frønes (redaktør).

Gyldendal akademisk 2006 Heftet

I denne boken forteller tolv innvandrere om hvordan det oppleves å komme fra et annet land og en annen kultur for å bosette seg i Norge, om det er annerledes å oppfattes som fremmed i Norge enn i andre land, og om hva som skal til for å bli en del av det norske samfunnet. De beretter om sine bestrebelser på å forstå kodene og å komme inn i det norske samfunn. Variasjonene er store, fra de som er blitt møtt med respekt og anerkjennelse, til de som er så lei av å ikke bli regnet med at de er i tvil på om de vil bli i landet.

Hvordan oppleves det å komme fra et annet land og en annen kultur for å bosette seg i Norge? Er det annerledes å oppfattes som fremmed i Norge enn i andre land? Hva skal til for å bli en naturlig del av det norske samfunn? I denne boken forteller tolv innvandrere om sine bestrebelser på å forstå kodene og å komme inn i det norske samfunnet. Variasjonene er store . fra dem som er blitt møtt med respekt og anerkjennelse, til dem som er så lei av ikke å bli regnet med at de rett og slett er i tvil om de vil bli i landet.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2006