Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Skolefritidsordningen for barn fra 6 - 10 år har fått stor oppmerksomhet. Det kan derfor være grunn til å vurdere de erfaringene som er høstet pr. 1996. Denne boka gir en slik vurdering. Den belyser de politiske prosessene som førte fram til skolefritidsordningen. Forfatterne går også inn i noen av tilbudene som gis i dag, og vurderer form og innhold. Her belyses ordningen fra barnas perspektiv, men også fra et allment faglig og pedagogisk ståsted. For alle som arbeider i eller med skolefritidsordningen, og for dem som vil utvikle et slikt tilbud.
Omtale fra forlaget
Skolefritidsordningen for barn fra 6 - l0 år har fått stor oppmerksomhet. Ordningen er gjennomført mange steder, og flere tilbud er under oppstart. Det kan derfor være grunn til å se på de erfaringene som er høstet så langt og vurdere form og innhold. Dette er den første boken som gir en slik vurdering. Peder Haug ser på bakgrunnen og utviklingen av ordningen, Hilde Lidén belyser ordningen ut fra barnas perspektiv, mens Anne Øie tar for seg ordningen ut fra devoksnes ståsted. De tre bidragene illustrerer hvordan ulike perspektiver på den samme virkeligheten utfyller, utfordrer og motsier hverandre, og vil forhåpentligvis være fruktbare bidrag til debatten.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1994
Format Heftet
ISBN13 9788200039419
EAN 9788200039419
Språk Bokmål
Sider 176
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket