Mellom mediene

Helge Rønning 60 år

av (redaktør), Bjarne Skov (redaktør) og Ove Solum (redaktør).

Unipub forlag 2007 Heftet

MELLOM MEDIENE er en hyllest til Helge Rønning . professor ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo . og en markant skikkelse i norsk offentlig og faglig debatt de siste førti år. Artiklene i festskriftet speiler en rekke sider ved Helge Rønnings varierte virksomhet og har blitt en interessant fagbok med allmenn relevans. Her behandles tema som faglig entrepenørskap og institusjonsbygging; tekstanalytiske og politiske tilnærminger til litteratur og medier; afrikastudier, demokrati, makt, ytringsfrihet, journalistikk, fjernsynskritikk, og mye mer. Antologien gir med sine 23 bidrag innføringer i sentrale emner og teorier innen humanistiske og samfunnsvitenskaplige disipliner, og er skrevet av fremtredende norske, skandinaviske og internasjonale fagfolk: Trond Andreassen . Henrik G. Bastiansen . Michael Bruun Andersen . Hans Fredrik Dahl . Daniel Dayan . Astrid de Vibe . Fredrik Engelstad . Kimani Gecau . Jostein Gripsrud . Svennik Høyer . Irene Iversen . Atle Kittang . Tawana Kupe . Peter Larsen . Knut Lundby . Peter Madsen . Arne Melberg . Terje Rasmussen . Philip Schlesinger . Vibeke Sperling . Bjørn Sørenssen . Ruth Teer-Tomaselli . Keyan Tomaselli . Ragnar Waldahl . Rino Zhuwarara MELLOM MEDIENE er redigert av Gunnar Liestøl, Bjarne Skov og Ove Solum, alle ansatt ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo.

Forlag Unipub forlag

Utgivelsesår 2007