Melkekuenes liv

del 1

lidelsene bak melkeglasset og meieriproduktene som ingen forteller om

Butterfly Season 2017 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

I dagens melkeproduksjon tas de fleste kalvene fra moren like etter fødselen og settes alene i en liten boks. Kua får ikke være sammen med kalven sin og se den vokse opp. Årsaken til at melkebøndene tar kalven fra moren er for å kunne selge all melken som kua lager til Tine meierier.

Norge fikk i 2010 en ny dyrevelferdslov som formidler at dyr skal behandles godt. Ku og kalv er en vakker enhet som fra naturens side er skapt til å være sammen. I dagens melkeproduksjon fratas kalven både moren og det meste av morsmelken sin. E-boken passer til deg som ønsker å få et innblikk i hvordan dyrene behandles i dagens melkeproduksjon.

Temaer som tas opp er:
Båsfjøs, løsdriftsfjøs, beite, luftegård, kalveoppdrett, kalvesykdommer, melkevolum, robotmelking, produksjonssykdommer, konvensjonell versus økologisk produksjon, TINEs markedsføring av meieriprodukter med mer.

Boken om Melkekuenes Liv utgis i tre deler, der denne utgaven er del en.
Del to og tre av boken tar for seg emnene som belyses i denne delen, mer utførlig, og vil utgis i 2018.

Forlag Butterfly Season

Utgivelsesår 2017

Serie Melkekuenes Liv (1)