Mediter

lykken finnes i ditt indre

av (forfatter) og Grethe Lindgren (gjendikter).

Siddha Yoga Meditasjon 2002 Heftet

I denne praktiske håndboken leder forfatteren oss, steg for steg, gjennom meditasjonens grunnleggende øvelser som: pusteteknikk, bekvem sittestilling, hvordan vi fokuserer sinnet og hvilken innstilling vi bør ha til de distraksjoner som uunngåelig oppstår. Han viser han oss hvordan vi kan innføre meditasjonens glede i våre daglige liv, og hvordan vi kan leve våre liv med bevisstheten om vår egen guddommelighet. Han viser hvordan man kan nå det høyeste målet, den fullkomne frigjøringen. Har ordliste og stikkordregister.

BESKRIVELSE:
Denne boken er skrevet av en av de store meditasjonsmestere i moderne tid, og boken er på tross av sitt innhold svært lettlest. Den har en klarhet som gjør den forståelig og tilgjengelig for alle og enhver.

Nå er Mediter (en av Swami Muktanandas over 40 bøker) tilgjengelig for første gang på norsk. Her gir han kortfattede og grundige instruksjoner i hvordan vi kan vende vår bevissthet innover, øvelser som krever en viss veiledning. Det er i dypet av oss selv, sier Muktananda, at vi kan oppdage den kjærligheten og lykken som finnes i vårt eget Selv. . Det vi egentlig søker er den høyeste sannhet, og gjennom meditasjon kan vi oppleve denne sannheten vibrere i hjertet i form av guddommelig lykke..

I denne praktiske håndboken leder Muktananda oss, steg for steg, gjennom meditasjonens grunnleggende øvelser: som pusteteknikk, bekvem sittestilling, hvordan vi fokuserer sinnet og hvilken innstilling vi bør ha til de distraksjoner som uunngåelig oppstår. Fremfor alt viser han oss hvordan vi kan innføre meditasjonens glede i våre daglige liv, og hvordan vi kan leve våre liv med bevisstheten om vår egen guddommelighet. Mens de fleste bøker om meditasjon gir oss kunnskap om hvordan vi stilner sinnet, minsker stress og gir oss en viss forståelse for den meditative prosessen, viser Swami Muktananda hvordan man kan nå det høyeste målet, - den fullkomne frigjøringen. Kraften i hans ord kan føre oss dypt inn til et sted i oss selv som er bortenfor tanke og bortenfor teknikk, hvor vi opplever fullkommen kunnskap, lykke og kjærlighet.

INNHOLDSFORKLARING:
Både for dem som ønsker å lære seg meditasjon, og for dem som har meditert en stund, kan denne boken gi en større forståelse for og fordypning av meditasjonspraksisen.

OM FORFATTEREN:
Swami Muktananda (1908 . 1982) forlot sitt hjem tidlig. I sin lengsel etter åndelig innsikt og fullkommenhet, begav han seg hjemmefra som 15-åring for å leve som en sadhu (omvandrende munk). Til tross for at han var kjent som en fremstående yogi, anså han ikke sin åndelige reise som startet før i 1947, da han ble initiert av sin guru, Bhagawan Nityananda, som var en av den tidens store, hellige menn i India. Med initieringen ble hans åndelige energi, den såkalte kundalinikraften, vekket og han opplevde tilstanden av dyp meditasjon.

På oppfordring fra sin guru, førte Swami Muktananda tradisjonen fra sine mestere videre til Vesten og ga den samme initieringen han selv hadde fått til tusener av søkende mennesker over hele verden. Før sin død i 1982, skrev han 42 bøker og grunnla mer enn 600 ashramer og meditasjonssentre rundt om i verden. Hans arbeide føres videre av hans åndelige arvtager, Swami Chidvilasananda, under beskyttelse av Siddha Yoga Dham Associates Foundation (SYDA), en ideell organisasjon i USA.

OMTALER, USA:
.Dette er den første boken jeg anbefaler mine studenter når de ønsker å lære seg meditasjon. På noen få sider gir Baba Muktananda ikke bare hovedprinsippene for hvordan man mediterer, men gjennom sine ord overfører han også meditasjonens indre vesen...
John Friend - velkjent hathayoga-lærer, USA

.Swami Muktanandas enkle og klare bok går rett til hjertet, og gjør oss bevisst på vår sanne natur. Teksten er både en invitasjon og en initiering, og den gjør meditasjon tilgjengelig og tilpasset moderne mennesker... Julia Cameron
forfatter av bøkene The Artist.s Way, Vein of Gold og Blessings

.Boken er kanskje liten, men budskapet er enormt. Den tilbyr ikke mindre enn en nøkkel til lykkens hemmelighet, og viser hvordan meditasjon kan føre til den mest opphøyete tilstanden som er mulig for et menneske..
Dr Richard Gillet - spesialist i psykiatri og medlem av Royal College of Psychiatrists

Forlag Siddha Yoga Meditasjon

Utgivelsesår 2002