Omtale fra forlaget
Mediesamfunnet moral tar opp sosiologi og etisk teori om verdier og moral i forholdet mellom journalistikk, kilder og publikum. Som et bidrag til refleksjonen om den komplekse medieverden vi lever i, sprenger den det rådende begrepet "presseetikk". Den handler om moral og verdier slik de utfordres og uttrykkes i mediesamfunnet, og spør: Hvordan kan medienes etikk begrunnes? Hva er medienes eget bidrag til sin egen og samfunnets moral? Hva er deres rolle i et konfliktfylt verdenssamfunn? Hvilken rolle spiller de selv i debatten om medier, moral og verdier? Diskusjonen retter seg særlig mot tre perspektiver: diskursetikk, dydsetikk og nærhetsetikk.
Forlag Pax
Utgivelsesår 2001
Format Innbundet
ISBN13 9788253022895
EAN 9788253022895
Språk Bokmål
Sider 233
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket