Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir en innføring i sentrale temaer innenfor fagområdet mediekunnskap. Blant emnene som behandles er ytringsfriheten, intimsfæren i medieoffentligheten, journalistikk og politikk, medier og etikk, kjønn og mediebruk, mediepolitikk, reklame, eierskap i norske medier, kvinner i mediene, nyhetsmedier og PR, bedrifter og mediebruk, nye medier og globalisering.. Boka er beregnet som lærebok for grunnfagstudenter og av alle som er opptatt av forholdet mellom medier og samfunn. Har litteraturlister og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Berit von der Lippe og Odd Nordhaug (red)
Medier, påvirkning og samfunn
Boka gir en innføring i sentrale temaer innenfor fagområdet mediekunnskap. Den er primært beregnet som lærebok for grunnfagsstudenter og innenfor etterutdanning. Den er også av interesse for alle som er opptatt av forholdet mellom medier og samfunn.
Blant emnene som behandles er ytringsfriheten, journalistikk og politikk, medier og etikk, kjønn og medier, reklame, eierskap i norske medier, språk og retorikk, PR, nye medier og globalisering.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788202198824
EAN 9788202198824
Språk Bokmål
Sider 581
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket