Media og det menneskelege

moralfilosofiske utgangspunkt for jounalistisk etikk

Samlaget 2007 Heftet

Boka tar utgangspunkt i moralfilosofien og formulerer ti tesar om grunnlaget for ein ny medieetikk. Moderne massekommunikasjon blir kopla til klassiske filosofiske definisjonar av etikk og moral, og teori av blant anna Aristoteles blir brukt for å vise at journalistar må ta utgangspunkt i seg sjølv i utforminga av si eiga yrkesrolle. Boka vender seg til journalistar og andre medieinteresserte. Har litteraturliste og register.

Denne boka skisserer eit utgangspunkt for ein ny presseetikk. Ifølgje forfattaren må journalistisk praksis forankrast i noko anna enn magekjensla eller den siste PFU-avgjerda. Boka gir ei innføring i klassiske filosofiske definisjonar av etikk og moral og koplar desse teoriane til moderne massekommunikasjon. Eit sentralt spørsmål er: kva er etisk kommunikasjon? Forfattaren brukar Aristoteles og seinare filosofar sine teoriar til å vise at journalisten må ta utgangspunkt i seg sjølv når han/ho utformar si yrkesrolle - "først menneske, så journalist". Boka munnar ut i 9 "tesar" om grunnlaget for ein ny medieetikk. Boka vender seg til journalistar og andre med interesse for medias rolle i samtida. Lars Arve Røssland er førsteamanuensis ved Institutt for informasjons- og medievitskap, Universitetet i Bergen. Han har skrive doktoravhandling om det norske presseetiske systemet, og har skrive fleire artiklar, rapportar og bøker om pressetiske emne.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2007