Det er blitt 1655. Jonah Hemp og en høygravid Medeia driver omkring på havet nesten uten mat og drikke. De har ikke hatt vind i seilene på mange uker, og det er bare et spørsmål om tid før de og reisefellene deres dør av sult, tørst og utmattelse. Så får Jonah noe på fiskekroken og fatter håp. Men hva er det for en styggedom han drar opp fra dypet? Blir dette slutten på dem alle, eller er det redningen?
Medeia er tredje og siste bind i den historiske pirat-slave-zombie-kjærlighetstrilogien Den gylne parykken. Vi har fulgt Medeia og Jonah på en strabasiøs og farefylt ferd fra Karibia til Europa. Nå har våre venner satt kursen mot Afrika i deres lange jakt på frihet, hevn og hverandre. Det er nå alt skal løse seg. Kanskje.

Om Det tapte paradis:
«Ellevill sjørøverfortelling»Cathrine Krøger, Dagbladet
«For fulle segl. Sjørøvarromanen syner slitestyrke i ny trilogi.»Janne Karin Støylen, Dag og tid

Utgivelsesår 2021

Format Lydfil

ISBN13 9788205553545

EAN 9788205553545

Serie Den gylne parykken (3)

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1600-tallet