Med tanke på hesten

historier om løste problemer og nyttige erfaringer

av (forfatter) og Ron Ball (illustratør).

Lynne 2004 Heftet

Boka tar for seg hesten og dens atferd, og gir deg løsninger på treningsproblemer som manerer på bakken, å løfte opp bein, lasteproblemer og hester som kaster på hodet.

Dette er Mark Rashid sin første bok.oversatt.til norsk, og omhandler trening av hest, kommunikasjon mellom hest og eier, og løsing av problemer. Den er skrevet i fortellerstil, der Mark gjennom sine erfaringer og møter med ulike hester gjennom årene beskriver det han har lært når det gjelder å lese og kommunisere med dem, og å hjelpe eiere til å se hesten som et vesen med tanker og følelser - natural horsemanship.#11;#11;Det som gjør denne boken ulik andre i samme genre er at den ikke er en oppskriftsbok eller lærebok der man følger en oppskrift punkt for punkt, og til slutt kommer til et visst nivå, men denne boken vil stimulere leseren til å tenke selv over hvorfor hesten tenker og oppfører seg som den gjør, og dermed finne ut en løsning på problemene du måtte ha. Rashid begrunner teknikkene sine med logisk tankegang, og hele tiden med hestens tenkemåte i fokus, slik at forholdet til hesten din blir enda bedre enn før. En meget inspirerende, lærerik og morsom bok som er vanskelig å legge fra seg. Mark Rashid er en gave til hesten og en fascinerende person. Målet er å få hesten til et nivå der den selv ønsker å gjøre ting for deg, og ikke ved å tvinge den. #11;#11;Mark Rashid sine underholdende fortellinger innvier deg i stille og rolige løsninger på treningsproblemer, sett fra hestens synspunkt. Emner beskrevet inkluderer oppførsel på bakken, fange hester som ikke vil fanges, opptigningsproblemer, a stoppe den ustoppelige hesten, å løfte opp bein, hester som er redde for hodet sitt, lasting på transport, vegring og hodekasting. Hvis du er i ferd med å kjøpe deg hest, og spesielt hvis du har tenkt til å selge en hest fordi du har problemer som er vanskelige å takle, eller til og med hvis du skulle ønske du eide en hest, så vil denne boken gi deg et helt nytt perspektiv i hvordan hesten tenker.#11;#11;"..en Colorado-klon av James Herriot avslører utviklingen av sine egenskaper som trenger gjennom velfortalte historier." - Equus#11;#11;"Rashid viser gjennom sine interessante historier at du ikke nødvendigvis har nådd målet selv om du har beseiret hesten din ved bruk av tvang.". - The Quarter Horse Journal#11;#11;"Blant bokstavelig talt hundrevis av bøker som omhandler de ulike sider av hestehold og trening, er dette uten tvil en av de mest interessante." - Paint Horse Journal

Forlag Lynne

Utgivelsesår 2004