Omtale fra forlaget
Med språklige minoriteter i klassen underviser læreren ofte på et språk som ikke alle elevene mestrer like godt. For å kunne gi alle maksimale læremuligheter kreves kunnskap om andrespråkslæring og om hvordan skolen og læreren kan tilrettelegge opplæringen best mulig. Denne boka gir en bred og solid oversikt over aktuelle utfordringer for språk- og fagopplæringen i grunnskolen. Forfatterne byr på en rekke gode innspill til hvordan man kan mestre utfordringene, basert på så vel norsk og internasjonal forskning som autentiske klasseromssituasjoner og elevhistorier. Boka er nyttig for alle som arbeider eller skal arbeide innenfor den flerspråklige skolen, særlig lærere, skoleledere og skoleeiere, allmennlærerstudenter og studenter innenfor norsk som andrespråk og flerkulturell pedagogikk. Forfatterne arbeider ved ulike høgskoler og universiteter samt ved Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring. Flere av dem har undervisningserfaring fra grunnskolen. Innhold i boka: Samtale Lese- og skriveopplæring Skjønnlitteratur, faglitteratur og sammensatte tekster Uttale, ordforråd og grammatikk Læreplaner og organisering Prøver og kartlegging - Endelig har vi fått en liten ressursbank for hånden! [...] Boken er en innholdsrik og nødvendig ressurs for alle lærere som arbeider med minoritetselever. Alle skoler bør anskaffe den - og bruke den. Fra anmeldelsen av førsteutgaven i Norsklæreren
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788202277079
EAN 9788202277079
Språk Bokmål
Sider 318
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket