Maya blir uvenn med Ada

av (forfatter), Herdis Palsdottir (forfatter) og Camilla Løken (illustratør).

Relasjonssenteret 2010 Innbundet

Pappaen til Maya er sint, og Maya blir lei seg. I barnehagen blir hun uvenner med Ada, men alt blir bedre etter at hun har fått sitte i fanget til Bente. Med innspill til de voksne bak i boka.

Faren til Maya har en dårlig dag og lar det gå utover Maya. Dette fører til at Maya får en dårlig start på dagen. Den dårlige starten på Mayas dag har en dominoeffekt. Alt blir bare verre og verre. Til og med bestevennen Ada blir sur på Maya. Hvordan skal det gå med Maya, og vil hun og Ada bli venner igjen? Maya er bokserie om en jente som bor i en by og går i barnehagen. I fortellingene følger vi Maya og ser hverdagen igjennom hennes øyne. Fortellingene om Maya er humoristiske og lettleste. I alle Maya bøkene har Relasjonsterapeut Herdis Palsdottir tips og råd til foreldre om hvordan man kan håndtere lignende situasjoner som Maya kommer opp i på en mest hensiktsmessig måte.

Forlag Relasjonssenteret