Maximum 8-10, Smart øving

matematikk for ungdomstrinnet

av (forfatter), Linda Tangen Bråthe (forfatter), Janneke Tangen (forfatter), Bjørnar Alseth (forfatter) og Ingvill Merete Stedøy (forfatter).

Gyldendal 2018 Digital ressurs

Maximum Smart Øving avvikles fra skolestart 2024.

Dette skyldes nye myndighetskrav og utgått teknologi.

En klasse kan ha like mange nivåer som elever. I en hektisk hverdag er det ofte utfordrende å tilpasse oppgavene til alle de ulike nivåene.

Med Smart Øving plasseres eleven i sentrum. Elever som viser mestring av et lærestoff, får oppgaver fra mer avanserte læringsmål, mens de som trenger det, først og fremst får hjelp til å tette hull i sin kompetanse, slik at de kan bygge videre på denne kompetansen. Elevene jobber derfor alltid med oppgaver som gir best utvikling for nettopp dem. Elevens personlige læringsforløp er basert på et kraftig verktøy for læringsanalyse som kartlegger elevenes kompetanse med utgangspunkt i læringsmålene.

I et omfattende system, som Smart Øving, kan eleven sendes flere trinn nedover til de læringsmålene elevene har best utbytte av å jobbe med. Når disse forutsetningene er på plass, sendes eleven tilbake til de aktuelle læringsmålene, og kan nå arbeide fruktbart med dem.

Utgivelsesår 2018

Format Digital ressurs