Matgründeren

om å utvikle småskala og spesialiserte matbedrifter

av (redaktør), Gunn-Turid Kvam (redaktør), Egil Petter Stræte (redaktør) og Hege Wedø (illustratør).

Tapir akademisk forlag 2005 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Denne boken er skrevet for deg som ennå er på tenkestadiet, for deg som er i ferd med å etablere deg og for deg som har etablert en bedrift innen matsektoren. I tillegg vil boken være nyttig for veiledere og tilretteleggere for nyskapning innen fiskeri, havbruk og landbruk. Tema som drøftes er: Hvorfor bli matgründer? Oppbygging av matvaresektoren og rammebetingelser. Fra idé til matbedrift. Hva betyr hushold, familie og kjønn for bedriftsetableringen? Hva legger forbrukerne mest vekt på? Valg av konkurransestrategi. Markedsføring og markedskanaler. Samspill, relasjonsbygging og nettverk. Støttespillere i nyskapningsarbeidet.

Omtale fra forlaget

Mange sysler med tanken om å etablere sin egen bedrift, og noen få iverksetter sine planer. Denne boken er skrevet for deg som ennå er på tenkestadiet, for deg som er i ferd med å etablere deg og for deg som har etablert en bedrift innen matsektoren. I tillegg vil boken også være nyttig for veiledere og tilretteleggere for nyskaping innen fiskeri, havbruk og landbruk. Vi er opptatt av bedrifter som har tilknytning til mat. Vi retter oss mot gründere med mindre bedrifter som produserer, foredler, distribuerer, selger eller serverer småskalaprodusert og spesialisert mat i en eller annen form - fra spesialprodukter fra et gårdsbruk eller spesialprodukter av fisk til et serveringssted eller en matbutikk med spesialiteter. Utfordringene som en matgründer støter på er mange og sammensatte. Tema som drøftes i boken er: * Hvorfor bli matgründer? * Oppbygging av matvaresektoren og rammebetingelser * Fra idé til matbedrift * Hva betyr hushold, familie og kjønn for bedriftsetablering? * Hva legger forbrukerne mest vekt på? * Valg av konkurransestrategi * Markedsføring og markedskanaler * Samspill, relasjonsbygging og nettverk * Støttespillere i nyskapingsarbeidet Bidragsytere er forskere fra Fiskeriforskning, Nordlandsforskning, Norsk institutt for landbruksøkonomisk forskning (NILF), Norsk senter for bygdeforskning og Statens institutt for forbruksforskning (SIFO).

Bokdetaljer

Forlag Tapir akademisk forlag

Utgivelsesår 2005

Format Heftet

ISBN13 9788251920575

EAN 9788251920575

Språk Bokmål

Sider 207

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket