Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
En del elever sliter med matematikkvansker. Ofte får de ikke adekvat hjelp, fordi lærere ikke har tilstrekkelig innsikt i problemet. Boka avhjelper denne kunnskapsmangelen. Den avklarer hva matematikkvansker innebærer, og hvordan de viser seg. Boka tar også opp kartleggingsproblematikken. Årsaker til matematikkvansker belyses, med sikte på å foreskrive tiltak. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanningen, men også lærere vil ha nytte av boka. Med littteraturliste.
Omtale fra forlaget
Mange elever sliter med matematikkvansker og mange lærere er usikre på hvordan de best kan hjelpe denne elevgruppen. Forfatteren belyser hva "matematikkvansker" er og hvordan dette viser seg i praksis. Han legger vekt på at elevene skal få grunnleggende kunnskaper og ferdigheter i matematikk, slik at de kan få en positiv faglig utvikling. Matematikkvansker tar bl.a. opp tallforståelse, nødvendigheten av presise regneferdigheter, årsaker til matematikkvansker og diagnostisering for utarbeiding av tiltak.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788200039426
EAN 9788200039426
Språk Bokmål
Sider 116
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket