Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren har i mange år arbeidet som matematikklærer i grunnskolen, og gir her en rekke konkrete ideer, tips og råd om hvordan en kan drive spennende matematikkundervisning på de ulike områdene i læreplanen; matematikk i dagliglivet, tall, geometri, behandling av data. Han drøfter spørsmål knyttet til organisering, ulike arbeidsmåter, motivering og vurdering i matematikk. Boka inneholder også spørsmål og problemstillinger til diskusjon og ettertanke. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
"...Nordbergs dype refleksjoner over det å undervise i matematikk gir større innsikt i egen praksis for matematikklærere på alle nivåer."William Gunnesdal i Utdanning Gunnar Nordberg har mange års erfaring som matematikklærer på mellomtrinnet, og det er denne erfaringen han deler med leseren i denne boka. Han gir en rekke konkrete ideer, tips og råd om hvordan en kan drive spennende matematikkundervisning på de ulike områdene i læreplanen; matematikk i dagliglivet, tall, geometri, behandling av data. Han drøfter også spørsmål knyttet til organisering, ulike arbeidsmåter, motivering og vurdering i matematikk. Boka inneholder også spørsmål og problemstillinger til diskusjon og ettertanke.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788205304352
EAN 9788205304352
Språk Bokmål
Sider 262
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket