Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Håndboka består av to deler: en metodisk og didaktisk del som behandler det nye ved matematikkfaget i forhold til L97 og som stiller spørsmålet: Hvordan motiverer vi ungdom for matematikkfaget? Hvordan skaper vi et godt arbeidsklima i klassen? Og hvordan bruker vi varierte arbeidsmåter som tema og prosjektarbeid som grunnlag for elevenes læring? I andre del av boka knyttes temaene direkte til fagplanen i L97 gjennom hovedkapitlene: om matematikk i dagliglivet, tall og algebra, geometri, behandling av data og grafer, og funksjoner. Boka inneholder også eksempler på oppgavetyper, ulike løsningsforslag og kommer med forslag til undervisningsmetoder.
Omtale fra forlaget
Håndboka består av to deler: en metodisk og didaktisk del som behandler det nye ved matematikkfaget i forhold til L97 og som stiller spørsmålet: Hvordan motiverer vi ungdom for matematikkfaget? Hvordan skaper vi et godt arbeidsklima i klassen? Og hvordan bruker vi varierte arbeidsmåter som tema og prosjektarbeid som grunnlag for elevenes læring? I andre del av boka knyttes temaene direkte til fagplanen i L97 gjennom hovedkapitlene: om matematikk i dagliglivet, tall og algebra, geometri, behandling av data og grafer, og funksjoner. Boka inneholder også eksempler på oppgavetyper, ulike løsningsforslag og kommer med forslag til undervisningsmetoder.
Forlag Gaidaros
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788280771063
EAN 9788280771063
Språk Bokmål
Sider 256
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket