Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken handler om undersøkelsen TIMSS Advanced 2008. Den tar blant annet for seg undersøkelsen i et matematikkdidaktisk perspektiv, prestasjoner i de forskjellige emneområdene, prestasjoner sett i sammenheng med bakgrunnsvariabler, matematikkundervisning i Norge og andre land, og elevenes holdninger til matematikk og planer for videre studier. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Denne boka presenterer forskningsresultater om "matematikkspesialistene" i norsk skole, de elevene som valgte matematikk til topps i videregående skole (3MX). Resultater fra den internasjonale studien TIMSS Advanced blir presentert og drøftet i et fagdidaktisk, utdanningsvitenskapelig og skolepolitisk perspektiv. TIMSS Advanced er en internasjonal undersøkelse som ble gjennomført i 2008 i regi av organisasjonen IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement). Ti land deltok. Målet er å beskrive elevers fagkompetanse i de ulike landene, å analysere denne kompetansen relatert til undervisningsfaktorer og bakgrunnsvariabler, og å sammenlikne dette mellom landene. Norge gjennomførte en tilsvarende studie i matematikk i 1998, noe som har gjort det mulig å avsløre en betydelig tilbakegang i faglige prestasjoner i perioden 1998-2008. Bakgrunnen for denne tilbakegangen blir grundig drøftet i boka.
Forlag Unipub forlag
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788274774797
EAN 9788274774797
Språk Bokmål
Sider 287
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket