Mat i 3 akter

livet, kjærligheten, døden

av (forfatter), Terje Stenstad (forfatter), Johan Kridih (medforfatter), Christer Berens (medforfatter), Terje Borud (illustratør), Ulla Westbø (illustratør) og Nationaltheatret (utgiver).

Sirene 2004 Innbundet

Kokebok med hyllest til teaterkunsten, den gode maten og samtalen. Oppskriftene er delt inn i tre akter; livet, kjærligheten og døden. Med matregister.

.Mat i 3 akter. er Nationaltheatrets hyllest til god teaterkunst, god mat og den gode samtalen. Vi har samlet et knippe av Norges mest spennende mennesker rundt bordet på hovedscenen og latt samtalen sirkle rundt temaene livet, kjærligheten og døden.

Mesterkokken Johan Kridih har latt seg inspirere av maten i kjente teaterstykker. Journalisten og forfatteren Hugo Lauritz Jenssen formidler samtalene, mens fotografene Terje Borud og Ulla Westbø tolker middagene i bilder.

Nationaltheatrets bok er en kokebok i praktformat. Den kombinerer god smak med livsvisdom, innsikt og interessante refleksjoner. Den har mat for magen, mat for tanken og den gjør hjertet godt.

Noen av middagsgjestene:

Ellen Horn