Markedsplanlegging

fra visjon til kundetilfredshet

av (forfatter) og Svein Linge Solberg (forfatter).

Tapir akademisk forlag 2002 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Dette er en praktisk håndbok som gir innsikt i alle ledd i markedsplanleggingen for å omsette bedriftens visjoner til de riktige kundeopplevelsene. Boken presenterer forfatternes egen modell, BASO-modellen, som skritt for skritt gir oppskriften for oppbyggingen og gjennomføringen av en strategisk markedsplan. Modellen tar sikte på å isolere og synliggjøre de områder som kan gi bedriften økt konkurransekraft og bedre muligheter i markedet, bl.a. ved at den fokuserer på kundenes opplevelse av bedriftens markedstiltak. Har litteraturliste og register.

Omtale fra forlaget

Dette er en praktisk håndbok som gir innsikt i alle ledd i markedsplanleggingen for å omsette bedriftens visjoner til de riktige kundeopplevelsene. Boken presenterer forfatternes egen modell, BASO-modellen, som skritt for skritt gir oppskriften for oppbyggingen og gjennomføringen av en strategisk markedsplan.
Modellen tar sikte på å isolere og synliggjøre de områder som kan gi bedriften økt konkurransekraft og bedre muligheter i markedet, bl.a. ved at den fokuserer på kundenes opplevelse av bedriftens markedstiltak.
Boken er skrevet av forfattere med lang erfaring fra undervisning og praktisk markedsplanlegging i en rekke bedrifter, og retter seg særlig mot: - Ledere og ansatte i bedrifter og organisasjoner som arbeider med utviklings- og omstillingsoppgaver. - Studenter som ønsker innsikt i markedsorientert ledelse, strategisk planlegging og markedstilpassing
Forfatterne Kjell Banken og Svein Linge Solberg er begge siviløkonomer og førsteamanuenser ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, Trondheim Økonomiske Høgskole. Forfatterne har lang erfaring fra undervisning innen strategi, ledelse, økonomisk styring og markedsføring. De har også lang erfaring fra rådgivning og styreverv i næringslivet. Begge har en allsidig bokproduksjon bak seg.
«I motsetning til andre bøker innenfor strategiområdet, er dette en bok som gir leseren et praktisk læringsverktøy innen fagfeltet. Fremstillingen av BASO-modellen viser klar sammenheng mellom de ulike elementene som må inngå i en slik modell beregnet for praktisk anvendelse. Etter min mening er den spesielt vel egnet for læringsformen prosjekt/problembasert læring, som benyttes stadig mer innenfor høgskolesystemet.» - Siviløkonom Ulf Mack Growen, dekanus ved avdeling for ingeniør- og økonomifag ved Høgskolen i Tromsø, har benyttet boka i sin undervisning i Strategisk ledelse.
«BASO-modellen brukes aktivt i vårt planleggingsarbeid og fungerer som et meget nyttig verktøy. Vi har et nesten religiøst forhold til BASO-modellen.» - Viseadm. direktør Jens Peter Nupen, Trønder-Energi

Bokdetaljer

Forlag Tapir akademisk forlag

Utgivelsesår 2002

Format Heftet

ISBN13 9788251917841

EAN 9788251917841

Språk Bokmål

Sider 291

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket