Omtale fra forlaget
Markedsføringsledelse presenterer grunnprinsippene i faget markedsføringsledelse med vekt på utvikling av en overordnet markedsplan (forretningsplan). Boken gir en grundig beskrivelse av hvilke analyser og vurderinger som ligger bak en god markedsstrategi, samt en beskrivelse av hva en god markedsplan bør inneholde. Markedsføring er både et ledelsesfag og et økonomifag. Boken viser hvordan en bedrift kan skape vekst og synergier gjennom å utvikle og utnytte kundeporteføljen, produktporteføljen og merkevaren. Sentralt i faget er segmentering og posisjonering for å utnytte markedets vekstpotensial maksimalt. Denne utgaven av boken er betydelig revidert og oppdatert. Det er skrevet et helt nytt kapittel om markedskommunikasjon. Store deler av boken er omstrukturert. I tillegg er den tilhørende regnearkmodellen vesentlig forbedret. Boken passer svært godt som grunnbok i faget markedsføringsledelse på bachelornivå og som veileder for ledere med forretningsansvar. På bokens nettsider tilbys en rekke nyttige verktøy for læring og praktisk anvendelse av fagstoffet som presenteres i boken. Fred Selnes er professor i markedsføring ved Handelshøyskolen BI Even J. Lanseng er førsteamanuensis i markedsføring ved Handelshøyskolen BI
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2021
Format Heftet
ISBN13 9788245033854
EAN 9788245033854
Språk Bokmål
Sider 602
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket