Omtale fra forlaget
Markedsføringsledelse tar utgangspunkt i markedsplanmodellen. Boka fokuserer på markedsplan- og markedsstrategiprosessen, forretningsideer, kjøpsatferd, markedsundersøkelser, situasjonsanalyser og markedssegmentering. Konkurransefaktorene pris, produkt, distribusjon, påvirkning og personal gjennomgås grundig. Et kapittel tar også for seg etikk, etiske vurderinger og lover som er viktige å kjenne til i markedsarbeidet. Boka avsluttes med et eksempel på en markedsplan. Hvert kapittel har arbeidsoppgaver. Når 3. utgave av boka er her, er verden blitt digitalisert, og CSR (bedriftens samfunnsansvar) er nødvendig. Internett og dagens digitale muligheter har gitt markedskommunikasjon helt nye rammebetingelser. Tankegangen og teorien er den samme, men det er blitt mange nye muligheter i det praktiske arbeidet. Utviklingen vil sannsynligvis være stor også i årene framover, og som markedsførere må vi klare å se mulighetene i den digitale verden. Boka inneholder to nyheter: Det ene er at lov- og etikk-kapitlet er blitt mer etikk og etiske vurderinger og mindre lover. Det andre er at siste kapittel i boka er et praktisk eksempel på en markedsplan. For å følge opp dette med bærekraftig utvikling er produktet i markedsplanen et minihus, et lite hus som bruker lite energi og krever lite materiell når det bygges. Læreverket er spesielt godt egnet for fagskolen både til LØM-fagene på de tekniske linjene, til ledelsesfag generelt på fagskolenivået og i mesterbrevutdanningen. Mette Holan arbeider ved Fagskolen i Steinkjer, og har undervist i fagskolen i en årrekke.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2019
Format Heftet
ISBN13 9788245032079
EAN 9788245032079
Språk Bokmål
Sider 289
Utgave 3
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket