Omtale fra forlaget
Reiselivsproduktet oppstår i møtet mellom mennesker. I samhandlingen mellom mennesker oppfylles forventningene til reiselivsproduktet. Det er dette som er basis for den verdiskapningen markedsføring av reiselivstjenester skal legge til rette for. Et grunnleggende premiss for denne boken er at verdiene blir skapt i møtet mellom kunden og den ansatte i reiselivsbedriften. Boken gir en grunnleggende innføring i markedsføring av tjenester generelt og markedsføring av reiselivstjenester spesielt. Den forener anerkjente metoder fra markedsføringsfaget med moderne metoder basert på nyere forskning. Spesielt vektlegger boken den servicedominerte tenkemåten og hvor viktig reiselivsbedriftens ressurser, både menneskelige og materielle, er internt og eksternt. Boken er rikt illustrert med eksempler fra norsk reiseliv. Kristen Albert Ellingsen er førstelektor i markedsføring og serviceledelsesfag ved UiT - Norges arktiske universitet, Handelshøgskolen i Tromsø. Han er også tilknyttet Markedshøyskolen. Ellingsen har arbeidet spesielt med problemstillinger knyttet til markedsorientering, strategi og service- og kvalitetsledelse med utgangspunkt i reiselivet som empiriområde. Han har bred erfaring fra ulike former for undervisning og opplæringsprogrammer ved flere universitet og høyskoler, samt ledelseserfaring og styreerfaring fra næringslivet.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788245009262
EAN 9788245009262
Språk Bokmål
Sider 460
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket