Markedsføring, organisasjon og ledelse

for LØM-fagene

av (forfatter).

Fagbokforlaget 2009 Heftet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Fagbokforlagets lærebokverk for fagskolenes LØM-fag består av to lærebøker med tilhørende arbeidsbøker, Markedsføring, organisasjon og ledelse for LØM-fagene og Økonomistyring for LØM-fagene. Til sammen dekker utgivelsene læreplanens kompetansemål både i bredden og i dybden. Bøkene tar sikte på å gi studentene en grunnleggende økonomisk-administrativ kompetanse og sette dem i stand til å løse praktiske problemstillinger innenfor feltet. De er basert på læreplanenes intensjoner om lokale tilpasninger. Begge bøkene kan brukes i tilsvarende innføringskurs. Sammen med en egen lærebok i økonomistyring dekker denne boken emnene organisasjon og ledelse, økonomistyring og markedsføringsledelse innenfor LØM-fagene ved fagskolene. Bøkene har som felles siktemål å øve opp studentenes evne til å treffe gode beslutninger for bedriften med hensyn til både intern ledelse og økonomistyring og ekstern tilpasning til ønsker og behov i markedet. Et gjennomgående trekk ved fremstillingen er hvordan eksterne krav og forventninger i markedet påvirker den interne styringen av foretaket. Fremstillingen har for øvrig et generelt preg, og eksemplene er hentet fra mange ulike bransjer og virksomheter. Dette har sin bakgrunn i at de problemstillingene som drøftes, gjelder for alle typer bedrifter: hvordan den interne kapasiteten skal utnyttes for å få et best mulig økonomisk resultat, hvilke kundegrupper bedriften skal satse på for å utnytte sine sterke sider best mulig, hvordan bedriften skal gå frem når den skal rekruttere nye medarbeidere, og så videre. Til læreboken er det utgitt oppgavesamlinger med «test-deg-selv»-spørsmål, caseoppgaver og tidligere eksamensoppgaver. Frode Hjertnes er utdannet siviløkonom ved NHH. Han underviser i LØM-fagene ved Bergen tekniske fagskole og i markedsføring og ledelse ved Bjørgvin videregående skole. Han har tidligere utgitt «Organisasjon og ledelse for teknisk fagskole» (med Ole-Jacob Møklebust).

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2009

Format Heftet

ISBN13 9788245008159

EAN 9788245008159

Språk Bokmål

Sider 288

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket