Omtale fra forlaget
Fem hovedområder Mål, strategier og markedsplanlegging utdyper hvordan en organisasjon formulerer sin visjon og forretningsidé, og hvilke mål og langsiktige strategier den kan velge. Markedsplanen er sentral og danner grunnlaget for det videre markedsføringsarbeidet. Situasjonsanalyse og markedsinformasjon beskriver hvordan man skal gjennomføre en markedsundersøkelse, og som del av den, en konkurrentanalyse. Sentralt her er analyse og tolking av innhentede data og vurdering av feilkilder og etiske problemstillinger. Konkurransemidlene tar for seg produktet ved spesielt å drøfte merkevarebygging og merkevarers betydning for posisjonering. Ulike prisstrategier, distribusjonsstrategier og kommunikasjonsstrategier utdypes. En konkret kampanjeplan for et produkt gjennomgås. Personalutvikling og ledelse gjør rede for personalets og ledelsens rolle i en organisasjon, hvordan motivere og utvikle personalet (internmarkedsføring). Etikk og samfunnsansvar drøfter organisasjoners samfunnsansvar ut fra etisk og forretningsmessig perspektiv og ser på sammenhengen mellom organisasjoners samfunnsansvar og omdømme.
Forlag Cappelen
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788202258504
EAN 9788202258504
Språk Bokmål
Sider 331
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket