Maria midtimellom

av (forfatter) og Inger Lise Belsvik (illustratør).

Gyldendal Tiden 1999 Innbundet

Maria er alltid midt imellom, både hjemme, i bilen og på skolen. Når Raoul kommer fra Colombia og hun blir storesøster, da er hun ikke bare Maria midtimellom lenger.

I 1998 kom første boken om Maria - en fantasifull og leken jente som har det bra med mor og far og lever i en hverdag det er lett for andre barn å identifisere seg med. I årets bok Maria er blitt 6 år og begynner i første klasse på ordentlig. Men før det skal hele familien flytte - Maria må finne nye lekekamerater. Snart kommer også den nye adoptivbroren hennes, helt fra Colombia. Det er ikke alltid så lett å være Maria i så mange forandringer - hun synes liksom hun er midtimellom alt. Midt i mellom å ville flytte og ikke ville flytte, midt i mellom å være liten og stor. Men å få en bror helt fra Colombia, det er hun bare glad for. En levende hverdagsnær bok om en jente det er godt å kjenne. Kan leses helt uavhengig av første bok.Fortellingene om Maria gikk som opplesning i barnetimen i radio høsten 99.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1999