Marco Polo

oppdager av fjerne land

beretningen om hans reiser, 1270-1295

med utdrag fra Marco Polos reiser

av (forfatter) og Arne Ruste (oversetter).

Omnipax 2012 Innbundet

Boken handler om Marco Polos reise langs Silkeveien til middelalderens Kina, en reise som endret verdens oppfatning av geografi for all tid. Brosjyrer, foldere og kart samt utdrag fra Marco Polos bok kaster lys over hans eventyr.

Marco Polo. Denne forseggjorte boka er laget over samme lest som Charles Darwin og Beagle-ekspedisjonen som ble utgitt i fjor. Marco Polos spennende reiser i Asia har alltid fenget både unge og gamle. Her reiser leseren med Marco Polo som guide på Silkeveien til det fjerne Kina, møter mektige Kublai Khan, som Polo jobbet for i mange år, og får også høre om bla. Alexander den store. Marco Polos er en av historiens store reisende, hans funn, og det han tok med seg tilbake til Europa, endret hele vår vestlige kultur på mange måter. Hvert oppslag i boka konsentreres til ett tema, slik at den er lett å følge helt ned i 10 års alderen, men med utfyllende informasjon bak klaffer og i konvolutter med - for de mest vitebegjærlige.

Forlag Omnipax

Omtalt tid Middelalderen