Mannen i Flagstaff

den komplette historien i farger

av (forfatter) og Erio Nicolò (illustratør).

Egmont Kids Media Nordic 2022 Heftet

Sjefsfangevokteren Mike Murdock i Vicksburg står klar til å gi Tex et opphold i helvetes forgård, i håp om at de umenneskelige forholdene vil ta livet av ham. Men hans medsammensvorne Clem, som egentlig har avtalt å likvidere Tex under en iscenesatt flukt fra fengselet, allierer seg i stedet med Carson om å befri fangen. Mens Nattens Ørn sitter i fengsel oppstår det vanskeligheter i navahoenes reservat, og Kit og Tiger får hendene fulle med å bevare roen. Den nye indianeragenten, Larry Lyman, viser seg å spille på lag med den mystiske mannen i Flagstaff, og problemene tårner seg opp for både Tex, Kit og navahoene.

Om serien: Denne serien tar for seg de absolutt første historiene med Tex Willer og vennene hans, i gode opptrykk helt fra starten og kronologisk. Som om ikke dette var nok, så er de serien i farger. Fargene satt et stykke inne hos skaperne av serien i Italia, men til slutt tok de sjansen og startet den italienske versjonen av serien. Sent på høsten i 2009 kom den også for første gang til Norge.

Forlag Egmont Kids Media Nordic

Utgivelsesår 2022