Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka presenterer forskningsresulter om utdanning av lærere i matematikk på i både grunnskolen og på videregående. Forskningsresultatene er basert på data fra den internasjonale komparative studien TEDS-M 2008 (TeacherEducation and Development Study in Mathematics). Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Lærerutdanning er et viktig område innen utdanningsforskning. Denne boka presenterer viktige forskningsresultater om utdanning av lærere i matematikk til barnetrinn, ungdomstrinn og videregående skole basert på data fra den internasjonale komparative studien TEDS-M 2008 (TeacherEducation and Development Study in Mathematics). Boka inneholder metoder, perspektiver og analyser som er nybrottsarbeid innen forskning på lærerutdanning, og som samlet gir et solid og nyttig utgangspunkt for å forbedre norsk matematikklærerutdanning.
I Norge er studien ledet fra Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo, i samarbeid med Universitetet i Agder, Høgskolen i Bergen og Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Liv Sissel Grønmo er førsteamanuensis i matematikkdidaktikk ved ILS, Universitetet i Oslo, og prosjektleder for TEDS-studien i Norge.
Torgeir Onstad er cand.real. i matematikk, og førstelektor i matematikkdidaktikk ved ILS, Universitetet i Oslo.
Bidragsytere: - Per Arne Birkeland - Liv Sissel Grønmo - Kristin Ran Choi Hinna - Knut Ole Lysø - Torgeir Onstad
Forlag Unipub forlag
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788274774698
EAN 9788274774698
Språk Bokmål
Sider 239
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket