Mange liv

Gyldendal 2004 Innbundet

Forfatteren forteller om sitt liv og sin karriere. Han skriver bl.a. om forholdet til foreldrene, hvordan han ble krigsflyger, og hvordan han ble advokat som sin far og bestefar. Leseren får også høre om arbeidet med saker som Quisling-saken og Lillhammer-saken.

Mange liv tar leseren med på en gnistrende, velskrevet og spennende erindringsreise. Ganske tidlig under arbeidet skjønte jeg at dette ikke kunne bli de halvkvedete visers bok, sier Annæus Schjødt. Hans selvbiografi, fortellingen om gutten fra Grimelundsveien på Oslos beste vestkant som ble krigsflyver og en av tidens store advokater, er blitt fascinerende lesning. Det er historien om en far og hans sønn, om den store kjærligheten, om ekteskap, utroskap og hemmelig liv. En rekke dramatiske rettssaker skildres av en sentral aktør . ikke minst Lillehammer-saken og møtet med den unge Sylvia Raphael. Mange livtar leseren med på en gnistrende, velskrevet og spennende erindringsreise.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788205329522