Mammutskolen

av (forfatter) og Neal Layton (illustratør).

Gyldendal 2008 Innbundet

Oskar og Arabella har blitt så store at de må begynne på skolen. Han liker det ikke, men Arabella gleder seg veldig. Det er nemlig viktig for mammuter å gå på skolen, for der lærer de det de må kunne for å klare seg i istiden. Og viktigst av alt; at de må passe seg for de ville og farlige menneskene. Dette er første bok i serien om dyrene på mammutskolen.

Klart mammuter gikk på skolen! Første bok om de utrolig dyreelevene i istiden. Fra 9 år Mammutene Oskar og Annabella har nettopp begynt på skolen og skal lære sin viktigste lekse i mammutkunnskap: hvordan overleve de grusomme hårløse vesener med digre treklubber .; menneskene. Men skolen begynner ikke så bra for Oskar, allerede første dag havner han hos lektor Snute etter beskyldninger om å ha rappet appelsiner. Oskar prøver å forklare henne om de MYSTISKE FOTSPORENE og appelsinskallet ... men til ingen nytte. Her må Oskar ordne opp selv. En bok for 9-åringer med sans for tøys og tull og en god historie.Neal Layton har skrevet er ellevill serie om livet på en mammutskolen i istiden. Hans uslåelige strektegninger og framstilling av morsomme dyrepersonligheter gjør det enkelt å følge med for en fersk leser som ved siden av å ha det gøy også lærer noe om istiden.PLUSS bøker for dem som har brutt lesemuren og som elsker å lese.Gode bøker - gøy å lese - fra 9 år

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205378889

EAN 9788205378889

Serier Pluss Mammutskolen (1)