Maktkamp

Bladkompaniet 2000 Heftet

London, 1869. Lord Lumsden, som Marianne hadde hatt et kort forhold til, etterlater henne mange penger. Hun vil beholde arven, og må finne seg i å bli hengt ut i avisene. Men hun må kjempe med nebb og klør mot Lumsdens engelske arvinger, som krever at testamentet blir erklært ugyldig. Mannen i Mariannes liv er nå Oliver Caulfield, hennes sakfører. Han er intelligent, dyktig og lidenskapelig, akkurat som Marianne.

Den store skandalen i London var rettssaken mot Marianne Tallaksen. Det var gyldne tider for sladrepressen og bookmakerne. Mariannes liv og elskere ble hengt ut i alle aviser. Marianne selv hatet at livet hennes ble til de grader offentlig eiendom. At hennes korte forhold til Lord Lumsden og pengene han etterlot henne, skulle komme offentligheten for øre. Men hun hadde ikke noe valg. Ville hun beholde arven, måtte hun kjempe med nebb og klør mot Lumsdens engelske arvinger, som krevde at testamentet ble erklært ugyldig.
Marianne var en kvinne som gjorde inntrykk på menn, og som sjelden hadde levd uten en manns kjærtegn. Nå var det sakføreren hennes, Oliver Caulfield, som var mannen i hennes liv. Han var intelligent, dyktig . og lidenskapelig. Akkurat som Marianne.

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 2000