Maias magiske jul

av (forfatter) og Mona Lærum (illustratør).

Publica 2013 Innbundet

Hysj! Kan du høre SUSET i skogen? Lytter du godt? Hører du fortellinger fra den store Skogen? Som historien om Edel Gran? Hun som opplevde en så fantastisk jul at hun ble kjendis - langt utenfor skogen - ja, til og med utenfor Norges grenser! Hysj, hører du mer? Hører du navnet Julia Gran bli nevnt - familien Grans stolthet og skjønnhet ? som fikk sitt innerste, største og mest vidunderlige ønske oppfylt på selveste julaften! Visste du ikke at trær har følelser, sier du? Snakk med fru Furia Furu - den vakreste furuen i skogen. Ja, bare spør, hun står der ennå og venter på deg! Maia? Maia vet alt om dette - og litt til. Som at det å være fem år og feire jul på Kjippåsen er det beste i verden! Lise Lindeberg (f. 1947) er bosatt i Oslo. Har tidligere arbeidet med attføring, men er nå pensjonist og bestemor til flere små.

Forlag Publica

Utgivelsesår 2013

En bok midt på treet. Språket kunne vært noe bedre, selv om det er en barnebok. Har en mistanke om at forfatteren har blitt inspirert av eventyret om grantreet av H.C.Andersen, men når ikke helt opp dit.

Jeg synes derimot tegningene i boken var bra! Fine, koslige tegninger som ga meg en skikkelig julefølelse!