Omtale fra forlaget
Hvordan kan barnehager gi barn en trygg og stimulerende hverdag og samtidig ta hensyn til alle målsettinger, rammer og føringer de er pålagt?
Boka viser hvordan barnehagen i samsvar med lovverket, dagsaktuell kunnskap og forskning, kan utvikle og legge til rette for en praksis som gir barnet trygghet og stimulans, og som ivaretar barnets behov i en særlig viktig utviklingsfase. Rammeplan for barnehagen (2006), Barnehageloven og sentrale stortingsmeldinger er viktige referanser gjennomgående i boken.Noen av perspektivene som drøftes i boken er:? kvalitet i barnehagen? læring i barnehagen? organisering i barnehagen? ledelse i barnehagen? dokumentasjon i barnehagen? barnehagens arkitektur, inne og ute? barns medvirning i barnehagen? foreldresamarbeid i barnehagen? overgangen fra barnehage til skoleBoken er del i en serie bøker, Barnas barnehage, hvor hensikten med bøkene er å samle relevant og aktuell, forskningsbasert men praksisnær kunnskap som belyser de utfordringer dagens førskolelærere, foreldre og samfunnet står overfor med tanke på barns utvikling og oppvekst i tiden de bruker i barnehagen. En viktig hensikt er også å sette barna i fokus; hvordan de mestrer å nyttiggjøre seg barnehagens hverdag på en positiv måte for sin egen utvikling.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788205399761
EAN 9788205399761
Serie Barnas barnehage (1)
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 357
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket