Målelarven Marko

av (forfatter), Johanna Kølle Pedersen (forfatter), Hans Byager (illustratør) og Thorbjørn Elvestad (oversetter).

T. Elvestad 2023 Innbundet

I denne fortellingen som handler om mer enn å telle, måle og veie, møter vi målelarven Marko. Han elsker å måle, veie og telle, og gjør ikke annet dag inn og dag ut. Det finnes ingen ting i hele verden som er verdt mer enn nettopp dette for Marko. En dag møter han på hakkespetten Marianne, og Marko er livredd for å bli spist. Men istedet utvikler de et vennskap, og Marko hjelper Marianne med et viktig ærend og oppdrag. Marko lærer også noe nytt om livet.

Bli med Marko og Marianne og lær om nebblengder, centimeter, meter, joule, ampere, kelvin og mange flere måter å telle, måle og veie. En fantastisk bok med levende karrakterer med personlighet bragt til live av forfatterne Claes Lindhardt og Johanna Kølle Pedersen. En liten skattekiste for alle barn i alderen 3-9 år og utover det, som vet å sette pris på en god fortelling og samtidig lære noe nytt, noe som går igjen i alle barnebøkene fra forfatter Claes Lindhardt, og nå også tilgjengelig på norsk, for et nytt publikum.

"Å sette ting i perspektiv er utrolig viktig, både med ting som kan og ikke kan måles. Markos oppdrag og hans visjon som larve viser at det er utallige måter for alle å spille en betydelig rolle i andres liv."
- Dennis Siva Lie

"Denne boken handler om vennskap, samarbeid, presisjon, objektivitet, mening og glede. Jeg kan ikke tenke meg bedre byggeklosser for en barnebok."
-Professor Ronald A. Roy

Forlag T. Elvestad