Omtale fra forlaget
Lytt er en lettlest og tungtveiende innføring i legerolle og kommunikasjonskunnskap. Den er skrevet for medisinstudenter og leger som ønsker å utvikle seg i sin profesjon. Boken har mange eksempler fra legevakt og fastlegekontor, og gir innblikk i forskning og faglitteratur som kan hjelpe leseren til å reflektere og utvikle trygghet i faget. Boken gir en enkel innføring i konsultasjonsferdigheter som alle behandlere har nytte av. I egne kapitler får du hjelp til å mestre de vanskeligste konsultasjonene, med tunge budskap, psykisk lidelse, kulturforskjeller, seksualitet, medikamentmisbruk, feil og konflikter, kronisk sykdom, risiko og engstelse. Ved å lytte godt kan du oppleve at «vanskelige» pasienter blir «spennende» pasienter. Og du vil antakelig stille mer presise diagnoser, bruke tiden bedre og få mer fornøyde pasienter. Edvin Schei underviser i lege-pasient-kommunikasjon for studenter, allmenn- og sykehusleger. Han er professor ved Universitetet i Bergen, arbeider som fastlege og har utgitt flere bøker, bl.a. Hva er medisin (2007). Dette er den boken jeg ikke visste at jeg ønsket meg som fersk doktor.» Fra bokens forord av Elisabeth Swensen, fastlege i Seljord «Pasienter fortjener leger som kan kommunisere. Leger fortjener lærebøker som virkelig duger. Lytt er en slik bok.» Professor Per Fugelli, Universitetet i Oslo
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788245009286
EAN 9788245009286
Språk Bokmål
Sider 334
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket