Lys som helbreder

nytt håp for astma-pasienter

Indre ledelse forl. 2004 Heftet

Forfatteren forteller om en større undersøkelse han har gjort over å behandle astma hos barn med en spesiell type lys-akupunktur; Singulett Oksygen lys. Boken beskriver i tillegg forskning fra Øst-Europa og gir innsikt i DNA-forskningen. Med litteraturliste.

Kan lys helbrede? Trenger vi en forbruker- orientert medisinsk forskning? I denne boken forteller Vilhelm Schjelderup om en større undersøkelse han har gjort over å behandle astma hos barn med en spesiell type lys-akupunktur. Vanlig vestlig medisin kan idag ikke helbrede astma . bare lindre symptomene med medikamenter som kan gi alvorlige bivirkninger. Lys-akupunktur med Singulett Oksygen lys har gjort et flertall av barna friske. Boken beskriver dessuten interessant forskning fra Øst-Europa som er lite kjent i Vesten og gir ny innsikt i DNA-forskningen. Sammen peker dette mot en bedre forståelse av helse, sykdom og våre muligheter til å stimulere kroppens evne til å helbrede seg selv. Man skulle tro at alle som arbeider innen helsesektoren, ville være positivt interessert i behandlingsmetoder som kan gjøre folk friske. Så enkelt er det ikke. Denne boken er til tider spennende som en kriminalroman. Det gjelder interessekonfliktene rundt nye behandlingsmetoder. Det gjelder også fremveksten av ny vitenskapelig innsikt i livets natur.

Forlag Indre ledelse forl.

Utgivelsesår 2004