Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken tar opp lesing som grunnleggende ferdighet i alle fag med vekt på lesing av fagtekster i skolen. Gjennom praktiske eksempler fra klasserommet, lærebokanalyser og teoretiske og metodiske refleksjoner om lesing, ønsker forfatterne å bidra til større oppmerksomhet omkring arbeid med fagtekster i skolen. Boken består av fjorten artikler skrevet av forskere fra Norge og andre nordiske land, og springer ut av en konferanse arrangert av Senter for pedagogiske tekster ved Høgskolen i Vestfold. Med litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Boken tar opp lesing som grunnleggende ferdighet i alle fag med vekt på lesing av fagtekster i skolen. Gjennom praktiske eksempler fra klasserommet, lærebokanalyser og teoretiske og metodiske refleksjoner om lesing, ønsker forfatterne å bidra til større oppmerksomhet omkring arbeid med fagtekster i skolen. Boken består av fjorten artikler skrevet av forskere fra Norge og andre nordiske land, og springer ut av en konferanse arrangert av Senter for pedagogiske tekster ved Høgskolen i Vestfold. Med litteraturlister.
Forlag Novus
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788270995264
EAN 9788270995264
Språk Bokmål Nynorsk Flerspråklig Dansk Svensk
Sider 292
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket