Lotte-Marie goes down under

en Lotte-Marie roman

Feather Books Publishing 2020 E-bok

Lotte-Marie goes Down Under er en humoristisk kriminalroman (satire) inspirert av filmen Eyes Wide Shut med Nicole Kidman og Tom Cruise, og Flaggermusmannen av Jo Nesbø. Filmen er en britisk-amerikansk erotisk thriller fra 1999 regissert, produsert og skrevet av Stanley Kubrick. I bok fire forlater Lotte-Marie det trauste livet i Norge og setter kursen mot Australia, nærmere bestemt mot Sydney for å oppleve spenning og action - men noen ganger får en mer enn en ber om. Drap, horer, halliker, dop, skumle klovner og ikke minst - galskap!

Bøkene om Lotte-Marie beskrives som Norges humoristiske, sexy, friske og feminine svar på våre gamle, trauste og halv-alkoholiserte krimhelter som Varg Veum og Harry Hole. De ukonvensjonelle bøkene er i følge media og lesere Norges beste innen humor-sjangeren, dog med et underliggende budskap for den skarpe leser - og er totalt grenseløs når det gjelder språk, virkemidler og bruk av humor og satire. Lotte-Marie goes Down Under er en kriminalroman om sex, fantasier, følelser, kjærlighet, utfordringer og selvinnsikt eller manglende selvinnsikt, om å sette grenser og det å bryte grenser - alt fortalt med mye utleverende humor og selvironi. Hole har en lettbent stil og skriver ufiltrert om det meste, dog med snert i avtrekkeren. Bøkene leses av både kvinner og menn med sans for humor og kan med letthet leses enkeltvis.

Om karakteren; Lotte-Marie er en splittet person. Lotte er vill, nådeløs, frekk og hemningsløs, mens Marie er den pertentlige og korrekte forretningskvinnen, hun som jobber i vinbransjen og er superselgeren med den gode nesen. Hennes to motstridende karaktertrekk river og sliter i henne, og kunsten er å balansere disse, hvilket Lotte-Marie ikke er så veldig god på. Norges morsomste bøker handler om det å være et menneske, men først og fremst en kvinne i en mannsdominert verden, en kvinne som har en tendens til å rote seg opp i de mest bisarre situasjoner der små marginer skiller mellom liv og død.

Forlag Feather Books Publishing

Utgivelsesår 2020