Omtale fra forlaget
Losing i mediehuset er til bruk i norske mediehus som er inne i en redaksjonell integreringsprosess. Her introduseres losing (coaching) som en egnet metode i arbeidet med å utvikle kvalitet i flerkanalsamarbeidet. Bakgrunnen er det som ofte betegnes som en «revolusjon» i norsk mediebransje. Tradisjonsrike avishus og kringkastingshus er blitt mediehus, og redaksjonene utvikler seg mot konvergens (tidligere atskilte kanaler løper sammen).
Ett aspekt ved denne utviklingen er å sikre redaksjonell kvalitet i alle kanaler. I denne forbindelse er losing en aktuell metode. For å bygge ned gamle kulturer og strukturer, som har vært til hinder for samarbeid, må redaksjonene utvikle seg til «lærende organisasjoner». Boken tar for seg losingens metoder og hva som menes med en losende lederstil. Til slutt presenteres praktiske modeller for flermedial losing.
Forlag IJ-forlaget
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788271473235
EAN 9788271473235
Språk Bokmål
Sider 103
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket