Omtale fra forlaget
Logistikk er et forsømt ledelsesområde, som er mye misforstått. Boken bryter med tradisjonell tenkning og fremstiller en ny vinkling på fagområdet. Forfatterne klargjør på en lettfattelig måte hvordan logistikken kan brukes for å skape økt lønnsomhet og ikke minst kundetilfredshet. Boken beskriver hvordan bedriften bør gå fram for å få logistikken inn som en naturlig del av organisasjonen, sammen med de tradisjonelle funksjoner som strategi og ledelse, motivasjon, kundeorientering, bedriftskultur, kvalitetsstyring, kompetanse og opplæring. Boken angir suksesskriterier og fallgruver. Den har med skjematikk og hjelpemidler for å gjennomføre dette i praksis. Boken er skrevet med sikte på å dekke fagområder innen logistikk, ledelse og strategi, og egner seg meget godt for undervisningsformål. For næringslivet er boken et verktøy for å skape bedre økonomiske resultater ved bruk av logistikk og verdikjedetankegang. Kjell Banken er førsteamanuensis ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, avdeling for økonomisk-administrativ utdanning. Han har lang erfaring fra arbeid med problembasert læring og rådgivningsvirksomhet overfor næringslivet. Han har utgitt en rekke bøker innen bedrifts- og samfunnsøkonomiske emner. Rolf Aarland er direktør i DFDS Transport. Han har mange års erfaring innen ledelse, markedsføring og logistikk fra industri, handel og transportvirksomhet. Han benyttes som foreleser innen logistikk, ledelse og strategi ved flere universiteter og høgskoler. Ny revidert og oppjustert utgave kommer i november 2002
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 1997
Format Heftet
ISBN13 9788276741773
EAN 9788276741773
Språk Bokmål
Sider 350
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket