Lofoten

av (illustratør).

Vigmostad Bjørke 2006 Innbundet

I denne boka finner du de beste av Sneves svart-hvitt bilder fra Lofoten, tatt i årene mellom 1965 og 1972.

Værbitt, vakkert og vilt - Lofoten - en turistmagnet som trollbinder sine gjester. Denne boken er en fotografisk reise. Her er Lofotens mektige natur og stemningsfulle landskap, fanget i fotografiets evighet. Denne boken er en portal til Lofotens sjel. Her er tiden, livet og den storslåtte naturen fotografert. Hardbarkede mennesker klorer seg fast og lever mellom bratte fjell og rike hav. Fotograf Arnt Sneve har arbeidet både som pressefotograf og kunstnerisk fotograf. Han har vunnet respekt for sine ærlige og dyptloddende fotografier både i utlandet og i Norge. Hans bilder fra Lofoten dannet skole for en hel generasjon fotografer og kunstnere som skaper bilder innenfor rammen av romantisk realisme. «Sneves bilder er blitt stående som ikoner over vår egen tid.» Intendant Øivind Storm Bjerke, Fotografi i Norge

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2006