Lødden Rufs løser julemysterier

av (forfatter) og Galina Listopadova (illustratør).

Commentum 2016 Innbundet

Lødden Rufs er i Adventsbyen for å feire jul, men noen har stukket av med alle julekakene og byens flotte julekalender. Hvem kan det være, mon tro? Det blir jo ikke ordentlig jul uten adventskalender og julekaker. Heldigvis er Lødden Rufs flink til å løse mysterier, men klarer han å finne ut av det i tide? Lødden besøker også Pepperkakebyen for å skaffe seg oppskriften på verdens beste pepperkaker. Men så kommer den store, sultne Kakemomsen til byen. Nok en gang må Lødden Rufs bruke kløkt for å komme ut av knipa.

Ole M. Åsland er født og oppvokst i Stavanger, men er bosatt i Randaberg kommune. Han er 35 år, gift og har en datter. Han er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole i Bergen og jobber til daglig som seniorrådgiver i Skatteetaten. Ole M. Åsland debuterer som barnebokforfatter med Lødden Rufs løser julemysterier.

Forlag Commentum

Utgivelsesår 2016