Livstro

lesestykker

av (forfatter) og Synneva Heradstveit (illustratør).

Kom forlag 2005 Innbundet

Boka handler om kristen livsforståelse og temaene reflekterer forfatterens tro på Gud og på mennesket som person. Forfatteren målbærer en appell om å bli mer menneske, oppdage dybden og bredden i det å være en person, skapt og elsket av Gud.

Det er bare gjennom kjærligheten at vi forstår virkeligheten. Den er størst, dypeste og mest varig. Den er både følelse, tanke og handling og den ordner kaos og hjelper oss gjennom alle vanskelige overganger. Livstro er en uredd og innsiktsfull bok om kristen livsforståelse. Temaene reflekterer forfatterens tro på Gud og på mennesket som person. Nina Karin Monsen gir begrepene livskvalitet, verdighet og kjærlighet et innhold som virker fornyende og oppbyggende. Hun målbærer en intens appell om å bli mer menneske, oppdage dybden og bredden i det å være en person, skapt og elsket av Gud. Nina Karin Monsen er filosof, statsstipendiat, forfatter og en engasjert samfunnsdebattant.

Forlag Kom forlag

Utgivelsesår 2005