Livslinjen

diktsamling

Kolofon 2022 Heftet

Dag Birger Rosenberg er en spennende personlighet med en unik historie. I en alder av 32 år ble han rammet av en alvorlig hjerneblødning som resulterte i total lammelse av kroppens høyre side. Etter to hjerneoperasjoner med et ni måneders langt rehabiliteringsopphold, begynte han å skrive. Først dikt, og så om opplevelsene fra sykehuset, livet som lam i en rullestol og treningen for å komme seg ut av den.

I 2005 skrev han debutromanen «Siste Natt På Naxos». Miljøet i romanen er lagt til Oslo og på de greske øyene Mykonos og Naxos.

I 2014 gav han ut den selvbiografiske «Viljen Til Livet», om de vanskelige årene etter hjerneblødningen. Et innblikk i hans kamp og vilje til å finne ut av sitt nye liv, og oppdagelsen av selve livskraften. «Livslinjen» er en samling dikt helt fra oppvåkningen etter hjerneblødningen og fram til i dag.

Diktene beskriver hans tøffe kamp med undrende tanker og artige impulser.

Jeg ønsker
å bringe ned