Livet med Gud som far

av (forfatter), Andreas Kristiansen (oversetter) og Jan Willem Middag (illustratør).

Proklamedia 2024 Heftet

For å vite hvem vi virkelig er, bør vi lære å kjenne Gud som vår himmelske Far. Når vi forstår hvem Far virkelig er, vil vi, hans sønner og døtre, ønske å være som ham og gjenspeile hans karakter og verdier. Da blir overflodslivet som strømmer fra ham, en levende kraft i oss som produserer mange gode frukter.

Lær hvordan Fars kjærlighet og hellighet henger sammen, og hvordan han møter oss med både fullkommen aksept og høye idealer.
Oppdag hvordan bibelske begrep som «barnekår» og det å være Guds «arvinger» er knyttet til vekst, modenhet og å bli voksen som kristen.

Forstå hvordan vår rettferdighet i Kristus gir oss langt mer enn et rett juridisk forhold til Far. Her finner vi også motivasjon og hjelp til å leve godt med Gud og andre.

Utforsk hvordan du kan leve godt i praksis, blant annet gjennom kraften i å gi og motta, kunsten å se andre med Fars nådige blikk, og friheten i å tillitsfullt underordne deg Far.

Forlag Proklamedia

Utgivelsesår 2024