Litt mer enn bare cocktailer & smoothies

av (forfatter) og Trine Farstad (oversetter).

Notabene forl. 2008 Heftet

Boken inneholder oppskrifter på utvalgte cocktails og smoothies. Den gir en kort innføring i cocktailens historie, de ulike glassene, det nødvendige utstyret og forholdsregler og botemidler for bakrus. Har register.

Cocktailkulturen er her! Er det noe som virkelig har blitt stort de siste årene, er det bartenderkunsten. Det som tidligere var forbeholdt noen få utvalgte hotellbarer, har nå blitt en del av populærkulturen takket være filmer om sofistikerte miksologer, sydenferier og elegante nattklubber. Miksologen Georgios Andritsos gir deg de 110 mest spennende cocktailene fra verdens ledende cocktailland, krydret med fengende bilder og bred kunskap om mange fascinerende kuturelle, tradisjonelle og historiske sider av bartenderkunsten. Ett kapittel er også viet hjemmebartendereen og beskriver hvordan du arrangerer tidenes fest. Nå som enkelte fagbøker selger bedre enn romaner, er hensikten med Litt mer enn bare Cocktailer og Smoothies å tilby markedets hippeste cocktailbok. Boken vil være til like stor glede for profesjonelle bartendere som amatører og flanører. Boken ble kåret til Best Drink Book in the World av Gourmand Cookbook Awards under bokmessen i London i 2008.

Forlag Notabene forl.

Utgivelsesår 2008