Lillehavns mysterier 2

glade historier fra en liden småby

ny samling

av (forfatter), Finn Fogg (forfatter) og Henrik Lund (illustratør).

Gabriel Scott selskabet 2014 Heftet

Lillehavns mysterier, ny samling er en fortsettelse av den første boken med fortellinger fra Lillehavn. De samme personene går igjen, og her kom også enda flere av Pider Ro's historier. Noen vil si det er Lillesand som er lett kamuflert som Lillehavn. Andre mener det er Grimstad han hatt som modell. Pider Ro levde derimot på havna i Kristiansand, så Scott har nok tatt litt herfra og derfra og satt sammen et karikert tidsbilde av en sørlandsby fra den tiden, som ikke er helt hverken den ene eller den andre byen. Likevel vil nok hver især ha sine meninger om hvor dette kommer fra. Morsomt er det i alle fall, og den glade leser vil få rikelig anledning til å humre med den freidige, unge forfatteren, når han ubeskjedent legger i vei med sine iakttakelser og beskrivelser fra landsdelen, hvor han bodde sine tidlige år som forfatter. Med denne utgaven er Lillehavns mysterer igjen komplett og tilgjengelig for første gang på mer enn hundre år.

Forlag Gabriel Scott selskabet

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788292046241

EAN 9788292046241

Serie Lillehavns mysterier (2)

Omtalt sted Sørlandet